02.44 Julafton

(fast det egentligen är Juldagen nu)

jag kom hem för bara en timme sen. vi var på midnattsmässa, katolsk bör poängteras, vilket inte jag trodde skulle vara så stor skillnad då kyrkan i sig såg exakt likadan ut inuti som våra protestantiska där hemma. men oj så fel jag hade. här var inget mys och pys utan mer tjat-tjat och en jäkla massa bönande. sen hölls ju nittio procent på latin eller vad det var. alla somnade utom jag och min värdmamma, hahaha.

innan mässan var vi och firade jul med min värdpappas familj på Long Island. italiensk julmat eftersom de är italienare, pasta kan ni ju gissa er till själva att det var. men konstigast av allt är att de äter FISK på julen. så ikväll har jag ätit pasta och alla möjliga sorters fiskar och skaldjur.

nu ska jag försöka sova men lille B skriker som vanligt så jag tror det kan bli svårt. ska ligga och leka lite med min nya iPod, jaaa jag fick en ny iPod av mina värdföräldrar i julklapp ;)


det blev ju en riktigt bra Julafton trots allt.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0