23.24 juldagen, julfirande

nu har vi firat jul. det var väl inte så mycket och hurra över egentligen (kom precis på att jag glömt ta kort under hela julen) nu har ju inte vi firat en typisk amerikansk jul men jag tycker att svensk jul är tiotusenmiljarder gånger mysigare. svensk jul är mer mysig, röd, fluffig och gullig. dessutom är julmaten i Sverige rena delikatessen jämfört med här. skaldjur och pasta på julen? nej ge mig en Jansson tack.

vi spenderade kvällen i grannhuset hos min värdmammas föräldrar. hennes pappa är jättego och trevlig. min värdmammas systers svärfar är också riktigt go det första han sa till mig var "God Jul". så roligt för båda två är jätteintresserade av Sverige och vet en hel del (de är ju ändå från Italien så) och de frågade både om Ishotellet i Jukkasjärvi och Estonia, haha.

jag har nästan börjat vänja mig vid kindpussandet nu också. det kindpussas hit och dit överallt.

jättehärlig familj är det iallafall. ska ta av mig julkläderna nu och försöka få en god natts sömn. sov bara tre timmar inatt för att jag har en sån JÄVLA hosta. har aldrig hostat så här mycket i hela mitt liv.


koftan är julklapp!

Kommentera här
Postat av: tilda

Underbar kofta love it!



Saknar dig min fina vän.. <3

2009-12-30 @ 22:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0