22.30 det var mig en jävla storm

sitter just nu hos barnens farmor och farfar på Long Island i ett hus med ström, värme, tv och internet. hemma är vi strömlösa, har inget vatten eller värme, ingen telefon/tv/internet. ALL mat i frys och kylskåp är förstörd så den var bara och kasta ut. (vi har varit strömlösa i två dygn nu) de räknar med att vi ska få tillbaka strömmen på tisdag eller onsdag. vi tände en brasa hemma och bäddade i vardagsrummet men insåg att det skulle bli omöjligt och vara där allihopa och för mig att ta hand om tre barn i ett iskallt hus imorgon utan vatten och ström så sent ikväll skjutsade min värdpappa hit oss. SKÖNT.

det har verkligen varit ett riktigt oväder i nordöstra USA. jag har sett många bilar fastklämda under träd, träd som fallit över hus.. träd ligger ÖVERALLT. vår tennisbana har fått sig en rejäl smäll av några nedfallna träd :( alla vägar är avspärrade.. nästan alla är utan ström.


bild: Aftonbladet

ska lägga mig och kolla tv nu, R somnade tvärs över sängen så ska försöka flytta henne lite förstiktigt över till sin halva först.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0