22.31 four months four days



GRATTIS till mig själv. idag är det fyra månader sen jag lämnade Sverige. fyra månader spenderade i USA. inte lika roligt är att vi idag varit strömlösa i fyra dagar. men IMORGON gott folk ryktas det, då kanske det är vår tur att komma igång med livet igen. fortfarande är flera tusen strömlösa i området vi bor i så ni kan ju tänka er omfattningen..

idag körde vi iallafall till Burger King och lunchade, tänkte sedan låna lite böcker och filmer på biblioteket men vi hittade inte lånekortet. jag och tvillingarna shoppade istället loss i en affär där allting kostar en dollar (ca 7 svenska kronor) och vi köpte en massa skit haha. eftermiddagen har vi spenderat utomhus då vi haft cirka 17-18 grader varmt tror jag. ja, som jag sagt innan är vädret här sjukt omväxlande. kollade vädret för Stamford på torsdag och det visar på en 20 grader så jag hoppas vi är hemma tills dess!
det har varit en bra dag och det är skönt och komma ifrån vardagen, verkligen. men ni vet, hemma är endå alltid hemma och borta bra men hemma bäst. R tycker nog också det. klockan 04.00 imorse kom hon intassandes på mitt rum och la sig i min säng och började gråta floder. "i miss mommy" sen fick hon sova bredvid mig resten av natten och det gick hur bra som helst.

håll tummarna för att det är vår tur att få tillbaka strömmen imorgon!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0