22.55 läget just nu

är riktigt ledsen för min dåliga bilduppdatering men jag sitter fortfarande fast på Long Island och har ingen kamerasladd här. för närvarande sitter jag i "mitt rum" då vi kom fram till att jag och R inte kan dela säng inatt också. jag har bara sovit några timmar inatt då R har haft mardrömmar som vanligt och sparkat mig en gång i kvarten. vid 4.30 tyckte B det var dags och gå upp, tack för den. lite över 5.00 satte jag honom framför tvn så gick jag och la mig igen. fick sedan sova några timmar innan det var dags och sätta igång dagen på allvar.
jag är riktigt glad och tacksam över att vi får vara här, men jag måste klaga lite.


- det är MYROR överallt här. R är livrädd och vågar inte ens gå in på toan själv medans jag snyggt försöker tysta ner henne då ingen annan verkar bry sig. jag börjar dock också bli lite smått irriterad då jag har dödat en cirka 10 myror i min säng den senaste kvarten.
- Long Island är kanske inte den roligaste ön i världen om du tar dig längre ut än Brooklyn.
- alla använder samma handdukar och duschhandukar verkar det som (hoppas strömmen kommer imorgon så jag kan duscha hemma!)

det låter som om vi bor ute i sunkmarken i en hydda men så är det inte. barnens farmor och farfar bor väl i ett typiskt medelklasshus men standarden skiljer sig ganska rejält från de hus jag är van att vistas i.


positivt är att vi får god mat (OCH VIN) och vi slog iallafall ihjäl några timmar på Chuck E. Cheese's idag. internet är toppen, jag har tv på rummet och min värdpappas familj är jättetrevliga och  down-to-earth. på tal om det så har min värdpappa en tvillingbror som också bor här på gatan. det är så roligt för B tror det är hans pappa och blir överlycklig hela tiden han kommer inom "DADDY DADDY!" stackare! haha. man ser dock en viss skeptism i hans ögon.

nu ska jag googla lite och försöka hitta något jag och tvillingarna kanske kan hitta på imorgon för att få tiden att gå. sorry för detta långa inlägg men allting är verkligen kaos just nu och med en två veckors semester som går av stapeln på lördag har vi en hel del och ta itu med om strömmen behagar komma innan vi åker. annars blir det och packa smutstvätt i väskan. PUSS. (förresten mamma. tydligen har dem ändrat det ifrån att senast vi hade en sån här omfattande storm var 1992 till att det var mer än 30 år sedan. JA jag råkar verkligen ut för allt.)

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0