23.54 Washington DC

vi kom hem vid 22-tiden ikväll. körtid på en sex timmar från DC till New York och sen ytterliggare en timme i trafikköer på och utanför Manhattan på väg hem. var en massa trafik!

nu är jag helt slut men har haft en så himla rolig helg!
jag, min värdfamilj och min värdmammas systers familj körde tidigt på lördag morgon mot Washington DC där vi skulle hämta upp barnens kusin som skulle hem från college över sommaren. på vägen gjorde vi dock ett stopp i Pennsylvania där vi skulle hämta upp en valp, som istället blev två. det var en överraskning till barnens kusiner vars hund just gick bort.




kolla hur SÖT! detta är en av dem. de följde sedan med oss på hela resan.. haha.

Pennsylvania var iallafall riktigt coolt. old country American-style. vi såg en MASSA Amishfolk (klicka på länken! finns bilder också). det var nog bland det häftigaste jag sett sen jag kom hit haha. de åker runt i sina häst och vagnar och klär sig som om de levde på 1800-talet, vilket de i och för sig gör på ett sätt..

efter vi plockat upp puppisarna åkte vi vidare mot DC. väl framme tryckte vi in hela M's studentrum i två bilar. det gick rätt bra eftersom vi bytt bil med min värdmammas andra syster över helgen. de har en så jäkla stor bil så det är nästan läskigt, en exakt likadan sån här har dem (kommentar pappa!). med tv och dvd vill jag tillägga. tacka Gud för den haha.

eftermiddagen gick vi runder downtown och såg det man "måste se". lördagskvällen avslutades på jättemysig restaurang och sedan blev det tillbaka på hotellrummet. vi var alldeles för trötta för och dra ut på äventyr.


på väg..










N imorse "Caroline, nu tar jag en bild på dig med din kamera!" KLICK. tack för den.. haha riktigt hemsk bild.


B, R och jag borstar tänderna. kolla in B, han vill borsta lite själv också såklart. SÖTUNGE.


idag var vi på musem och kollade på amerikanska armén som var och ställde ut olika pansvarvagnar och grejor och gjorde "reklam" för sig.


behöver jag säga att N älskade det?
jag har en likadan bild med geväret som min värdpappa TVINGADE mig och ställa upp på.. haha.

var en underbar och tokigt rolig helg. speciellt när R attackerade mig med pussar eller när vi smugglade in och ut två valpar på hotellet. .. och såklart en massa mer. ♥

Kommentera här
Postat av: Petra

Fy fan va söt hund! Och du MÅSTE visa gevärbilden på dig! Haha! Puss puss puss puss puss

2010-05-10 @ 08:22:53
URL: http://pesches.blogg.se/
Postat av: manilla

JAG DÖR SÅ SÖT HUND!

2010-05-10 @ 11:06:18
URL: http://barfotaunge.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ja det ar det verkligen. Ser ut som du haft en mysig helg i DC. Hudson terrace pa lordag? :D

2010-05-11 @ 05:30:34
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: annika

Halloo :) Jag har ansökt om att få åka iväg som au pair till sommaren med cultural care. Hittills har jag blivit matchad med två familjer som båda radera mig utan att ringa först. Hur länge tog det för dig innan du hitta din familj?

2010-05-11 @ 12:59:39
Postat av: Sanna Kempe

Var ni i Lancaster county? Jag var där 2001, hur häftigt som helst med Amishfolket! Hoppas allt är fint!

2010-05-17 @ 01:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0