00.28 "im feeling like Connecticut"

hej, jag lever!
bara fullt upp som vanligt.

jag jobbade hela lördagen (som vanligt numera. jobbar dygnet runt typ.) men det är resten som är kul.

Jessica har haft huset för sig själv så igår blev det förfest hos henne. delade en flaska vin men vi kände oss mer törstiga så hittade några öl som fick gå ner också. tog en taxi ut ganska tidigt och besökte det absolut farligaste stället i hela Stamford. en mexican-restaurang. vi betalar alltid endast för en drink där, ändå slutar det alltid med (som igår) två tequila shottar och en extra drink till på det. bartendern där är galen och som vanligt gick man därifrån med en stor minneslucka. tydligen köpte vi en varsin öl också på vårt stammishak men vem som betalade för dem har vi fortfarande inte listat ut. HAHA. därefter blev det bara craaazy och jag gjorde något riktigt galet (inte lika dumt som jag gjort i NYC, men jo, nästan). kom hem, även fast jag skulle sova hos Jessica? herregud säger jag bara..

vaknade upp och kände mig som om jag sprungit tio New York Marathon och som jag förvandlats till en sengångare under natten. efter lite samtal för och reda ut galenskapen under natten så drog jag och Jessica till Donkan som vanligt. vi lever ungefär som två galna pensionärer här, vi har våra rutiner liksom.. blev en runda på mallet efter det och en snabbis på Target. sen parkerade vi oss i Jessicas säng, tittade på TV och Skypade lite. sen kom någon förbi innan han körde tillbaka till college. har inte berättat något om det men vi träffades i somras och hade några skiiiiiiiitkul veckor. sist jag såg honom var veckan innan jag åkte till Sverige.. nåväl jag berättar om det där nångång. hela sommaren och alla galenskaper får jag väl ta och berätta om när det passar sig. jag vill såååååååå gärna berätta om allt det där men det får nog allt blir när jag kommer hem. det är en värld ni inte kan föreställa er som vi lever i här.. jag skojar inte när jag säger att det är som taget ur ett OC eller 90210 avsnitt. det säger till och med min värdpappa. detta är östkustens svar på det. det är pengar och status. dyra bilar, mansions, drama.. jag tänker knappt på det även om jag ibland blir rädd vid tanken på vilka människor jag har och göra med. hur olika våra världar ser ut, var jag kommer ifrån och var jag nu rör mig. jag har dock lärt mig att pengar gör ingen lycklig. jag skulle ALDRIG sträva efter och leva detta liv, har sett mycket skit under tiden här. pengar gör folk galna.
oj nu svävade jag iväg. kvällen bjöd också på bio, Due Date. se den! hade en riktigt bra söndag minsann. en bästa vän, lite prat i en bil och knasigheter räddade allt. Jessica och jag har varit väldigt mycket oss idag. vad som hände på bion var bara grädden på moset.. haha.

nu kommer jag ramla i säng. godnatt!

Kommentera här
Postat av: Tilda ( som älskar dig massor)

Älskling, jag vill veta.

2010-11-08 @ 22:30:44
URL: http://www.sweetcolorful.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0