23.11 USA, USA

efter och ha bott här i (väldigt) snart ett år så önskar jag ibland att jag var uppvuxen här. blir så avundsjuk på hela high school-grejen och att börja college. ser på när kusiner till barnen letar college nu (vad ska man välja? var ska man gå?) det är en väldigt stor händelse här och något man tar på (oftast) största allvar. hade också velat vara med om det. tror jag blivit ganska amerikaniserad här borta. vad jag längtar mest till just nu är Thanksgiving, haha. kan ni tänka er? jag har längtat i flera veckor redan. det är den bästa högtiden tycker jag. så jäkla mysigt och åka iväg, hela familjen är samlad. haha det känns verkligen som min släkt också.

något annat kul är att jag oftast tänker och drömmer på engelska. ibland kan jag sitta och tänka vad jag ska säga när jag ringer hem till exempel och då tänker jag det på engelska, haha. det låter så mycket bättre. ibland har jag svårt och hitta svenska ord, bygga meningar rätt.. det blir liksom så konstigt i huvudet när man blandar två språk. när vi pratar svenska med varandra här så blir det ganska blandat ;) jag och Jessica har en tendens och säga "car" om bil. det slinker oftast in en massa engelska ord. visst är det ganska coolt? lär ju tappa en hel massa när jag kommer hem men just nu är man så inne i det..

det var allt för idag. måste se ett avsnitt Greys, Gossip Girl eller sådär nu. godnatt :)

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0