21.38 långt inlägg

hejsan hoppsan igen.

det här kommer bli ett långt inlägg tror jag. vi börjar med fredag i förra veckan. blev bara en "halvdag" jobbat. typ sju timmar, haha. det är halvdag för mig! packade som en galning och försökte få allt redo för barnens barnvakt och min helg uppe på Silver Bay. fick ta B till mallet och akutshoppa jeans då inga av jeansen jag tog med från Sverige passar längre.. för ja, hösten har kommit, bara över en natt sådär. i förra veckan hade vi 35-40 grader för att sedan bara över en natt slå om till 20-25 grader. och JA, det är kallt! dessutom är det alltid några grader kallare upper state såklart så jeans behövdes. helgen gick iallafall bra och jag har nu 1 av 2 certificates i hand. ska försöka göra klart resten av läxan i veckan och skicka in, men just nu behöver jag bara en paus känner jag så det unnar jag mig. bloggar lite, svarar på veckor gamla mejl och tar tag i mitt liv igen.
... tillbaka till helgen. Victoria, jag och Corinne körde upp tillsammans (på vägen upp var inte GPSen vår bästa vän.. haha) och tack vare bästa sällskapet och massa roliga människor så blev det en kanonhelg. Victoria har skrivit lite mer om det hela. Silver Bay är riktigt mysigt även om det ligger mitt ute i ingenstans. närmsta "by" ligger 25 minuter iväg ungefär.

idag har jag jobbat som vanligt och B har varit gnälligare än vanligt. kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte det var med hans skrikattacker och utbrott i början, nu märker jag knappt av det så van jag är. om barn vanligtvis är krävande så är det ingenting emot vad han är. även om han är min lille älskling. men han har ett humör som skulle kunna tas för en 16-årig Hitler som går på steroider typ.

på tal om jeans. min absoluta favoritbutik här i USA har blivit American Eagle Outfitters. inte dit man går om man ska handla outfit för lördagskvällen kanske, men sjukt härliga vardagskläder. min stil utan tvekan, sköna material, grymma hoodies, schyssta jeans och tishor och kanonfina smycken. prisklassen ligger väl i MQ-stil typ. deras jeggings de fått in för hösten är UNDERBARA. ta er en titt på hemsidan! supersnygga, supersköna och självklart har jag inhandlat ett par. kommer bli fler kan jag lova. deras nya hoodies kommer snart hänga i min garderob de också..

och när jag ändå är inne på shopping så måste jag ju bara tipsa om den nya Forever21 butiken på Times Square. hatar läget. galet trött på Times Square, det är jobbigt och tränga sig dit och det är sist men inte minst läskigt och befinna sig där tycker jag. vill inte gärna bli bombad. men..det är iallafall den absolut bästa Forever21 jag nånsin besökt. kanske inte så förvånande? den är enorm! de har öppet till 2am på natten, även på vardagar. hur sjukt är inte det? jag blir helt exalterad bara jag tänker på det. haha. måste in där snart igen, senaste spanade jag in en hel del höstnytt.

det var nog allt jag hade och berätta för nu. vill inte dränka er i allt för mycket text.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0