11.07 Amerikanska Ambassaden

igår klockan 10.00 hade jag tid på Ambassaden. jag och Emilia möttes upp på plattan och tog sen buss 69 till Amerikanska Ambassaden. vi var lite tidiga, fick köa kanske en tio minuter utanför.

man fick gå in en i taget, en vakt släppte in och kollade pass och så att alla papper var med. väl inne i "kontrollrummet" fick man ta av sig jacka, lämna ifrån sig mobil plus elektronisk utrustning. det scannades och sedan gick man igenom en larmbåge (precis som på flygplatser)
blev uppskickad till själva Ambassaden och där fick man vänta lite innan man blev framkallad (av en vakt såklart) till "receptionen". där kollade tanten igenom papprena och passet. sedan var det bara och sätta sig och vänta.

jag blev lättad när jag såg att kön utanför inte var mer än några personer men väl inne i väntrummet var det fullt. på en hel timme hände nästan ingenting. men som tur var hade jag ju Emilia och nu även Malin, som kom lite innan oss, att prata med. klockan 12.00, alltså två timmar senare var det äntligen våran tur! vi tre blev uppkallade efter varandra och våra intervjuer var tillsammans över på max tio minuter.
intervjun gick till som så att man fick lämna fingeravtryck (ALLA fingrar) och sedan svara på frågor.
jag fick frågor som "vad har du gjort sedan studenten?" "var pluggade du?" "vad pluggade du?" "var bor du nu?" "vilket var ditt första jobb?" "har du pratat med din host family?" "vad jobbar dem med?" - sen bara skojade han lite och vi pratade om djur eftersom min host mum är veterinär. intervjuaren tyckte jag skulle ta med Bond till USA, haha.

sen var man fri och visumet damp ner idag. snabbt som tusan.
efter Ambassadbesöket blev det lunch. vi råkade faktiskt sätta oss bredvid bloggtönten Paow, för er som roas av det. så himla söt tjej, men tyvärr så tragiskt misslyckad.

Kommentera här
Postat av: Ronja

Var intervjun på engelska eller svenska?

2009-11-10 @ 13:28:26
URL: http://livetila.blogg.se/
Postat av: Elin

ooh, ojojoj, det är verkligen nära nu! och shit vad snabba de var med visumet, rekordsnabbt. ;)

2009-11-11 @ 18:18:39
Postat av: Tilda (från skolans internet = handikappad)

Hej love :)

Fick du mitt sms?



I miss u. Ses på lördag iaf!



PUSS!

2009-11-12 @ 09:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0