22.48 hejsan allihopa everybody


Key West, vid USAs sydligaste punkt.

i'm back.
så mycket jag har och göra nu har jag aldrig haft i mitt liv förr. jag jobbar och upptäcker. det finns inte så mycket tid för datorn. nu är vi iallafall hemma i Stamford igen och vädret här är inte och klaga på. 20-25 grader och sol. det är inte samma värme som i Florida men det är ändå varmt och det börjar bli grönt lite här och var..

resan till Florida var kanon och jag lovar och uppdatera om den ett bra tag framöver. vi börjar dock med där det hela slutade. hemresan.
vi var i god tid till flygplatsen (i god tid för och vara inrikes iallafall) och sa hejdå-kindpuss-have a safe flight-kindpuss. vid bagageincheckningen började problemen. mina värdföräldrars väskor var tydligen för stora men med en advokat i familjen löste det sig kvickt. fortsatte ner till säkerhetskontrollen där pass och boardingcard skulle visas. problem nummer 2: mitt boardingcard var inte med. efter och ha köat en bra stund hade klockan tickat på och nu var det 15 minuter till planet skulle avgå och våra namn ropades i högtalarna. jag sprang som en galning upp till incheckningsdisken som var tom men fick till slut ett nytt boardingcard utskrivet varav kvinnan bakom disken säger "you're gonna miss the flight". sprang som en ännu värre galning tillbaka till säkerhetskontrollen där jag till slut fick komma igenom. slänger av mig skor/jacka/dator. där uppstår nästa problem. min dator blev inte godkänd genom röntgen och måste gå igenom igen. alltså ni fattar inte vilken panik (klockan var nu avgångstid) till slut får jag ta min dator och gå. jag och min värdmamma springer till gaten (som är längst bort på flygplatsen). min värdpappa hade redan tagit alla barnen och sprungit i förväg. när vi kommer till gaten scannas passet igen och då säger flygvärdinnan "vad är ditt efternamn? dina väskor är inte godkända". sen vet jag inte vad som hände men på kom jag iallafall. vi hade en jäkla tur för planet var proppfullt och det var anledningen till att vi hann med då det tog så lång tid för alla att komma på.. det var iallafall det sjukaste jag varit med om. idiotiskt.


nu ska jag titta på New Moon som jag körde och hyrde ikväll. nej, jag har fortfarande inte sett den. förstår ni nu hur fullproppat mitt schema är?

Kommentera här
Postat av: Ellie

ÅÅÅÅHHHH underbara härliga bästiga key west- det finns inte ett enda mysigare ställe i världen!! är så avundsjuk ;D hoppas ni såg solnedgången vid mallory square, mäktigt :)

2010-04-05 @ 00:08:44
URL: http://elliehoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0