23.43 se där!

äntligen har jag fått till det. vet inte när jag satt och pillade på bloggen senast? nu känns det lite fräschare här. kanske händer lite till i veckan. nu ska jag titta på ett avsnitt av the City och sen blir det läggdags.

läst igenom lite gamla inlägg och kan inte fatta att det om två dagar är 10 månader sen jag flyttade hit. jag känner knappt igen mig själv när jag läser dessa gamla inlägg. det går verkligen inte och förstå var detta året tog vägen!? vart i helsike tog tiden vägen? ångrar inte en sekund mitt beslut att stanna här ett tag till. även om ALLTING nu känns som vardag. NYC känns inte lika wow längre. man får inte samma kick varje dag av "JAG BOR FAKTISKT I USA WOHOHOOOHOHOHO" och inte mycket känns sådär coolt som det gjorde innan. nu är det vardag på riktigt liksom. när jag såg den amerikanska flaggan innan tyckte jag det kändes så mäktigt att jag var här. saknar den känslan lite.

detta har varit det bästa året i mitt liv! utan tvekan. träffat sååå många underbara människor (tänk att jag träffade Nick på en båt på Hudson River i NYC. hur otroligt är inte det?) samlat på mig så många roliga sjuka underbara fantastiska knäppa galna mysiga minnen. kan knappt tänka mig hur det kommer och bli den dag jag tvingas lämna mina fina barn för alltid.. R hade en läxa för någon vecka sen där hon skulle skriva lite personliga fakta om sig själv. en fråga var hur många familjemedlemmar det var i hennes familj. en av kusinerna som var här sa "its five people in your family, R".. R tystnade och sa.. "no, we are six people. its Caroline, me, N, B, mom and dad". ♥

Kommentera här
Postat av: Petra

älskar att du uppdaterar! då kommer du lite närmre. <3

2010-09-14 @ 22:50:26
URL: http://pesches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0