23.33 helgen som gick

here we go..

fredag:
jag och Jennie svalde ner en 1,5 liters flaska vin och en liter öl på det. nere på stammishaket shottade vi med vår favoritbartender (som vanligt) kvällen slutade ganska tidigt, haha.. jag nyktrade inte till förrens långt inpå lördagsförmiddagen. så det ska va!

lördag:
sov bort mest hela dagen. åt tidig middag med familjen, mysigt! sen eftermiddag drog jag och twinsen till mallet. så himla mysigt och göra saker med barnen när man egentligen "inte behöver" och ni ska veta att jag njuter till FULLO just nu. barnen är redan väldigt oroliga över att jag ska åka hem. de vill sova med mig, vara med mig hela tiden.. igår bröt R ihop när jag åkte iväg med Jennie en runda. varje gång jag går ut frågar hon "när kommer du hem?" vägrar släppa iväg mig. det är så hemskt.. mina älskade ungar! iallafall. vi var på Burlingtons, mallet, mataffären och Lord & Taylors. haha. vi var inte hemma förrens nio på kvällen och då plockade vi upp Jennie i samma veva. blev inte mer en klänning inköpt för min del (för påskfirandet), två koftor till R och öl till kvällen. haha.
kvällen blev HELT galen. festade med några engelskmän (så jävla kul med europeer!) sprang på x mitt i allt som var lagom glad kvällen till ära. han gillar nog inte engelskmän iallafall. inte alls likt honom så jag kan säga att han gick åt sitt håll och jag mitt och så var det med det. amerikanska killar lever ungefär tre decennier efter vad europeiska killar gör. jag och Jennie drog kort efter det till Milo (mina barns och x kusin) och hängde med honom och hans kompis. och deras hushållerska. haha. jo, folk har faktiskt riktiga hushållerskor här.. Jennie blev helt chockad när hon såg någon gå in i köket mitt i natten i tron om att vi var ensamma hemma, haha. det blev ett riktigt bra slut på kvällen. galenheter som vanligt.

söndag:

Easter Sunday och påskfirande här i USA! började med middag hos min värdpappas familj på Long Island där en STOR nyhet avslöjades. VI SKA HA EN BEBIS!!!!! haha. min värdmamma är gravid.. jag och R bestämde genast att det måste bli en flicka ;) bebisen är beräknad till November, så det lär bli ett besök till USA kort därefter. känns som jag också ska få ett syskon till, haha. sedan drog vi vidare hem till Connecticut och min värdmammas familj. där skålades det också om den stora nyheten. var lite sorgligt och säga hej då till min värdpappas familj.. barnens farmor frågade mig VARFÖR jag måste åka hem, varför jag inte kan stanna... aaaw. vi hade en underbar dag iallafall med sol och ÄNTLIGEN värme. våren har varit seg här men nu är äntligen värmen här.


imorgon väntar också en 25 grader. värmen här är så underbar! det är grymt stor skillnad på 25 grader i Sverige och här.. älskar det. klimatet här är underbart. allt börjar bli grönt och då mår jag som bäst :)

Kommentera här
Postat av: petra

egentligen carro. VARFÖR måste du åka hem? det är ditt liv där nu.

2011-04-26 @ 15:48:40
URL: http://pesches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0