23.04 det händer grejer här

ojoj vad dagarna sprungit iväg.

i lördags jobbade jag halva dagen och på kvällen visade Team Sweden hur man festar! kul och lite galen kväll, dock var det lite ont om folk ute så vi hoppas på lite mer trängsel till helgen som kommer.

igår, söndag, firade vi Mothers Day här. det är riktigt stort här så vi började med brunch hos min värdmammas syster. resten av min familj åkte sen vidare till Long Island till farmor och farfar men jag stannade kvar ett litet tag till och hängde vid poolen med barnens kusiner. sen körde vi go cart också, haha. mysigt!! resten av eftermiddagen spenderade jag med Jessica och skrev klart min uppsats. skickade in den idag så nu äntligen är jag klar, nu är jag fri! för ett tag.

detta är min sista vecka som au pair. på söndag går mitt "år" (ett och ett halvt år) ut och sen är jag bara här som turist kan man säga. läskigt! kan inte fatta det.. vart tog tiden vägen? det kändes som att det var nyss jag bestämde mig för och förlänga mitt visum. wow. tre veckor tills jag sitter på flyget till Los Angeles. 35 dagar tills jag sitter på flyget till Sverige. det känns overkligt men på samma gång längtar jag mer än nånsin. aldrig varit så känslostörd som jag är nu, haha.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0