00.10 USA

får en del kommentarer så..

jag är au pair i Stamford, Connecticut och här har jag varit i sex veckor. Stamford ligger ungefär 40 minuter med tåg ifrån NYC. det går tåg nästan dygnet runt, flera gånger i timmen.

jag tar hand om tre barn. lille B (19 månader), tvillingpojke N (5 år) och tvillingflicka R (5 år). vanligtvis har jag bara lille B hemma om dagarna tills tvillingarna kommer vid 15-tiden från skolan. oftast jobbar jag till 19-tiden. börjar mellan 08.30-10.00. jobbar inte helger om det inte är något speciellt.

det här är det absolut roligaste och mest spännande jag har gjort i hela mitt liv. jag ångrar mig inte en sekund! alla borde få uppleva det här. hemlängtan har jag inte känt av mer än när jag vart sjuk, då ville jag bara hem. självklart saknar man sina vänner, nära och kära men det är inget jag skulle vilja åka hem för.

jag tycker inte det känns som om jag är utomlands. den här delen av USA påminner mycket om hemma och kulturen tycker inte jag skiljer sig så extremt från vår svenska. man vänjer sig snabbt. nu känns Mac n' cheese och pannkakor med sirap inte alls som något ovanligt.

hur som helst är USA ett land som bör besökas, helt klart. hur man än väljer och uppleva det på.

Kommentera här
Postat av: Caroline

Hej, har fått min första match i Skandinaviska institutet. Denna familjen kommer från scotch plains, new jersey, som är en förort till New York. Familjen har 3 barn 8-13. Undrade lite om hur du trivs där du är? Och hur trivs du i New York? Hade du några planer på vart du ville åka som au pair? Jag har egentligen planer på Kalifornien, som många andra, men man vill samtidigt ge familjerna en chans. Hur många familjer gick du igenom innan du valde? Vilket förmedling åkte du genom, cultural care? Hade den först men eftersom de inte fick iväg mig satsade jag på SI. Hur tycker du servicen har varit? Har du kanske lite tips på bra frågor jag kan ställa till familjen vore jag väldigt tacksam! Det är svårt att komma på när man inte har någon aning om hur det egentligen är. Tacksam för all hjälp jag kan få! PS. Jag läser din blogg ofta och något jag skulle vilja veta lite mer om är vad du hittar på med barnen och hur dina dagar ser ut!

2010-01-09 @ 20:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0