13.09 tufft


vet inte alls hur jag ska göra just nu. blä.
ta risken eller inte?


Stamford-familjen bor UTANFÖR Stamford, så mycket utanför att man behöver bil för och ta sig in till downtown. inga bussar, ingen skjuts kan jag få. familjen säger att jag får åka med "au pair-vänner".. vilket jag verkligen måste skaffa mig ett dussintal av då. jag vill ju verkligen inte bli fast i huset under helgerna. vad ska jag göra? annars är det en jättebra familj.

Kommentera här
Postat av: Anonym

ta risken !

2009-10-24 @ 14:04:16
Postat av: tilda

knepigt.. men det verkar ju bra förutom det.

Kanske får du köpa en skrothög där? haha. En moppe? Cykel? :)



PUSS!

2009-10-24 @ 14:36:02
Postat av: Anonym

en vän till mig var au pair i england för några år sedan och hon hamnade en bit utanför, precis så som du beskriver, och hon fick avbryta sitt år för att hon inte klarade av det. hon skaffade några vänner, men inte många, så hon var som du beskriver, fast i huset på helgerna. med det sagt verkar det ju ändå som du tror på den här familjen och livet går ju ut på att ta risker... :)

2009-10-24 @ 21:11:59
Postat av: Ivana

Om du inte kan skaffa dig ett fordon av något slag så att du kan röra på dig, så skulle jag skita i det, även om familjen är jättebra :/ Man vill ju uppleva saker utanför familjens hus också.

2009-10-24 @ 22:43:35
URL: http://ivanus.blogg.se/
Postat av: S

vadå utanför? här går skitmånga bussar och tåg överallt! det är SKITLÄTT att ta sig runt!!! jag har tillgång till bil, men har aldrig behövt använda den på fritiden än, för jag har åkt tåg eller åkt med andra au pairer! och även om du måste åka med andra så finns det miljontals aupairer! men var i stamford bor de exakt? vet du det

2009-10-25 @ 17:27:51
URL: http://sandramarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0