22.51 helgen kom och den gick

snabb sammanfattning, jobb hela lördagen. planerna om party i NYC blev det inget av, vi kände oss besegrade av kylan. vi har en -15 (ganska småkul då vi förra året precis vid denna tidpunkt hade 15 PLUSgrader, haha). uppe i Vermont där min värdfamilj har hus är det -30 grader. härligt. nej men minusgrader på Manhattan är aldrig roligt. kylan är alltid riktigt bitande där. vi sladdade istället iväg och köpte öl sen blev det den vanliga rundan här i Stamford med Jennie och Pernille. TRIPP TRAPP TRÄSKO. det är så man säger "tripp trapp trull" fast på danskt vis. så vet ni det.

ikväll mötte jag upp min kusin Cecilia inne i the city. det känns lite häftigt faktiskt att vi sågs här på andra sidan Atlanten, på Manhattan, i New York City.. och det är inte ofta vi ses heller kanske jag bör tillägga. brukar gå några år mellan gångerna. det gjorde min helg iallafall.

och tänk, om en dryga tre veckor kommer mamma, pappa och Emelie hit igen. fast innan dess ska jag tina upp i solen i Florida under tio dagar. Februari kommer bli en fin månad.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0